Strona główna Administracja Fabuła Dołącz Dla autorów

środa, 5 grudnia 2012

Regulamin i zapisy

1. ZAPISY
Pierwsza ważna zasada – wbrew powszechnej opinii blog tworzy administracja zaledwie w 20%, reszta zaś zależy od autorów. Chcecie aby blog przetrwał i był aktywny? Sami bądźcie aktywni i się starajcie. Jeżeli masz słomiany zapał i chcesz się zapisać, to lepiej tego nie rób, bo będziesz elementem tak zwanego sztucznego tłumu, który jedynie hamuje pracę bloga. Dopiero po porządnym zastanowieniu i upewnieniu się o chęci dołączenia, zostaw mail w rekrutacji. Administracja w miarę możliwości jak najszybciej wyśle zaproszenie, a ty będziesz miał równo pięć dni na jego przyjęcie i napisanie karty. Jeżeli wiesz, że nie dotrzymasz terminu, zgłoś się w odpowiedniej zakładce. Administracja dużo rozumie i też jest człowiekiem.


2. KARTY POSTACI
To jak wygląda karta postaci zależy od Ciebie, ważne jednak aby znalazły się tam podstawowe dane osobowe i przynależność do danej grupy. Administracji bardziej zależy na tym, aby była ona pisana przystępnym językiem, bez błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, składniowych i rzeczowych. By uniknąć wysypu osób zbyt młodych na daną profesję, lub postaci znacznie odbiegających od kanonu ras, administracja będzie sprawdzać karty postaci także niekanonicznych, by uniknąć nieścisłości. Po ukończeniu karty należy umieścić ją w szkicach i poinformować o tym w zakładce administracja. Mamy trzy dni na wskazanie błędów lub akceptację karty. W przypadku poważnych naruszeń administracja zastrzega sobie prawo do niezaakceptowania postaci, bądź nawołania do wniesienia poprawek w karcie - komentarz zawierający uwagi zostanie dodany do karty. Brak odpowiedzi = usunięcie. O tym, że postaci idealnych nie tworzymy chyba nie trzeba wspominać, prawda?

Co do postaci kanonicznych. W takim przypadku, po wyrażeniu chęci, prosimy także o pozostawienie przy zgłoszeniu linka do jakiejś swojej poprzedniej karty. Można także wysłać ją na adres: buurn.baby.burn@gmail.com.  


Można mieć dwie postacie, w tym jedną kanoniczną, ale pamiętajcie, że każdej z nich należy poświęcić tyle samo uwagi (choć kanonicznej może trochę więcej)
A teraz jeszcze mała rada odnośnie samej karty. Nie zmieniamy czcionki widocznej na blogu, justujemy tekst, coby było estetycznie. Dodajemy zdjęcie realnej osoby, uważając na zajęte wizerunki. W karcie mogą znaleźć się najwyżej dwa zdjęcia/gify.

Każdy ma obowiązek stworzenia zakładki, która będzie służyć albo za pocztę mailową, albo za telefon komórkowy. To umożliwi bardzo krótkie wymiany komentarzy.
Tworząc wampira, bądź demona nie zapominaj o tym, że nie są to  przyjazne ani potulne stworzenia. Młody wampir nie potrafi zapanować nad swym pragnieniem. Nastolatka nie może być świetnym łowcą, który potrafi pokonać każdego potwora. 
Dodatkowo. Jeśli zgadzasz się na bolesne uszczerbki na zdrowiu twojej postaci w wątkach, użyj w karcie słowa SZYNKA. Jeśli się nie zgadzasz, należy użyć słowa OKRUSZEK. 
Zgadzasz się na śmierć? Albo chcesz się pozbyć postaci w inny sposób niż usunięcie? Użyj CARPE DIEM. 

 Odstęp między kartami: 30 min, między kartą a notką, notką a notką: 1 godzina.


3. LIMITY POSTACI
Administracja nie chciałaby ograniczać autorów, ale z doświadczenia wie, że wprowadzenie limitów jest konieczne, aby utrzymać równowagę na blogu. Po długich konsultacjach doszła więc do wniosku, że warto wprowadzić konkretną liczbę stworzeń, które na blogu mogą funkcjonować. Owe limity nie dotyczą oczywiście postaci kanonicznych i wolnych, które mogą być tworzone bez jakichkolwiek obaw. No i zwyczajnych mieszkańców miasteczka. Swoje pomysły na inne rodzaje fantastycznych postaci zostawcie w zakładce administracja, żeby uniknąć późniejszych nieporozumień.

WAMPIRY:
kobiety: 1/4
mężczyźni: 1/4

WILKOŁAKI:
kobiety: 0/2
mężczyźni: 1/4

ZMIENNOKSZTAŁTNI: 1/3

WIEDŹMY:
kobiety: 2/3
mężczyźni: 0/2

WRÓŻKI: 1/3

ANIOŁY:
kobiety: 0/3
mężczyźni: 0/2

DEMONY:
kobiety:  1/2
mężczyźni: 2/3

KOSIARZE: 0/2

NEKROMANCI: 0/2
TROPICIELE:  0/6
ŁOWCY:
kobiety: 0/2
mężczyźni: 0/3

4. WAŻNE 
Należy skanonizować najważniejsze stworzenia na potrzeby bloga, żeby nie było bałaganu.

Wampir - odbija się w lustrze, widać go na zdjęciach. Osłabia go werbena i srebro. Zabija kołek w sercu, odcięcie głowy i promienie słoneczne. Przemiana: podczas śmierci trzeba mieć krew wampira w swoim organizmie. Wielu próbowało przechytrzyć naturę, nakładając czary na błyskotki, lecz okazały się one nieskuteczne - wychodzenie podczas dnia może im umożliwić tylko krew wróżki. Żeby wejść do czyjegoś domu, muszą mieć zaproszenie, które może zostać cofnięte. Niektóre, raczej starsze, wampiry posiadają dziennych ludzi, którzy załatwiają ich sprawy w trakcie dnia.
Wilkołak - osłabia go tojad. Zabija srebrna kula prosto w serce i odcięcie głowy. Wilkołakiem można się urodzić, poprzez genetyczne predyspozycje, można także zostać przemienionym poprzez ugryzienie albo zadrapanie. Młode wilkołaki przemieniają się tylko podczas pełni, jednakże z wiekiem mogą zapanować nad przemianami i dokonywać ich wtedy, kiedy chcą. Nie są nieśmiertelne, ale żyją bardzo długo.
Zmiennokształtny - potrafi skopiować wygląd dowolnego zwierzęcia, a później się w nie zmienić. Najczęściej przybiera postać tego samego zwierzęcia. Przemianie ulega tylko ciało, dlatego po niej zmiennokształtni są nadzy. Ich ubrania zostają tam, gdzie ulegli przemianie. Mimo, że mogą zmienić kształt kiedy chcą, podczas pełni muszą się przemienić. Inaczej są bardzo drażliwi i niespokojni, ponieważ księżyc ich "wzywa" na całonocny pobyt w formie zwierzęcia.
Tropiciele - co do nich, zależy nam przede wszystkim na tym, by byli to LUDZIE. Byli funkcjonariusze policji, byli wojskowi - czyli tacy, którzy mają w walce jakiekolwiek doświadczenie. I nie mają także problemów z dość radykalnymi metodami pogoni za krwiopijcami, bo często nie da się ich złapać i jedyną drogą jest morderstwo. Przed przyjęciem rząd poddaje ich przeróżnym testom, badającym między innymi ich odporność na wszelkie negatywne czynniki.  
Nekromanta - potrafi przywołać cienie zmarłych w celu poznania prawdopodobnych wersji przyszłości lub do celów własnych, np. pozbycia się przeciwnika. Potrafi również panować nad młodszymi wampirami. Są śmiertelni, ale kiedy staną się potężni mogą wysysać energię życiową od słabszych istot. Zaczyna się od widzenia duchów, dopiero później zyskuje się pozostałe umiejętności. Każde, jednorazowe przywołanie zmarłego wymaga sporo siły i energii, która  bardzo wolno się regeneruje, może to potrwać nawet kilka tygodni. 
Wróżka -  piękne stworzenia charakteryzujące się spiczastymi uszami oraz jasną skórą. Są silne, wytrzymałe, przebiegłe i długowieczne. Ich krew oraz zapach są odurzające dla wampirów. Zamieszkują w świecie nazywanym Faerie, lecz dzięki portalom mogą przedostać się do świata ludzi. Wróżki kochają uwagę oraz podziw.  Możliwe jest powstanie hybrydy, gdy wróżka zbrata się z człowiekiem. Dysponują wtedy mniejszymi zdolnościami niż pełnokrwiści, a ich moce są uzależnione od czystości krwi. Czytają w myślach wszystkich istot, które wydzielają fale mózgowe (wyklucza się wampiry, gdyż technicznie nie żyją). Mogą wyłączyć tą zdolność, jeśli mocno się skoncentrują. Potrafią też strzelać świetlnymi pociskami z dłoni (fotokineza), lecz nie mogą ich nadużywać. Są zdolne łamać zaklęcia rzucone przez czarownice (tylko silniejsze osobniki). Korzystając z pomocy pełnych wróżek, są w stanie wykorzystać moc przeszłości, by połączyć się z energią, która istnieje we wszechświecie.
Demon - można go przywołać spalając specjalne ziele. Zabija strzał z Colta i ugodzenie sztyletem Ruby prosto w serce. Odprawiając egzorcyzm można je odesłać do Piekła. Istoty o cechach na wpół ludzkich, na wpół boskich, o szkodliwym charakterze. Cechuje ich inteligencja i przebiegłość, choć przedstawiciele niższych szczebli mogą nimi nie grzeszyć. Pierwotnie dobre, ale na skutek złej żądzy uległy deprawacji. Podobnie jak u aniołów, demony mają hierarchię, gdzie słabsi podlegają silniejszym. Celem większości z nich jest zwodzenie ludzi i doprowadzenie do ich zwyrodnienia moralnego. Tzw. Demony z Rozdroży posiadają uprawnienia do zawierania ze śmiertelnikami umów, które przynoszą wzywającym ogromne korzyści. Ceną za usługi demonów jest dusza. 
Anioł - pośrednik między Bogiem a człowiekiem, utożsamiany z doskonałością. Posiada skrzydła, lecz ma zdolność ukrywania ich. Żołnierz Boga, kochający swego ojca ponad wszystko i mający za zadanie wypełniać rozkazy „z góry”. Są nieśmiertelne, można je zabić jedynie mieczem archanioła, a uwięzić przy pomocy świętego oleju z Palestyny. Zostały powołane, aby służyć i pomagać człowiekowi, jednak nie zawsze głoszą słowo swego ojca, wątpią za to, czy on w ogóle żyje i interesuje się tym, co się dzieje ze światem. Anioły, które zbuntowały się przeciw sytuacji w niebie, ukrywają się na Ziemi. Po upadku zachowują tylko część swej mocy, która cały czas słabnie, a niektóre zostają pozbawione ich całkowicie. Aby móc chodzić po ziemi, anioły potrzebują naczynia; człowieka, który zgodzi się, aby przebywały w jego ciele. Mogą uzdrawiać, przenosić się w czasie, a także egzorcyzmować demony. 
Wiedźma - niezależnie od płci, osoba o magicznych zdolnościach, połączona z elementami i siłami natury. Strażnik równowagi w świecie i Praw Natury, zwalczający siły zła, które zakłócają ową równowagę. Często czerpią wiedzę rozsądniejszych znanych czarownic, zwracając się do ich duchów. Ich moc jest uwarunkowana genetycznie, a dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu treningowi, może się umocnić. Wbrew powszechnej opinii, nie otrzymują swoich mocy od demonów, ani nie uwielbiają diabła. Wiele z nich nie ogranicza się do magii tradycyjnej, uciekając się do różnych form czarnoksięstwa. Nie jest rzadkością ich współpraca z resztą nadprzyrodzonego świata, z własnej woli, lub zmuszeni do niej. Śmiertelni, dzielą słabości ze zwykłymi ludźmi, także nadmierny wysiłek spowodowany nadużyciem czarów może doprowadzić ich do śmierci. Niektóre wiedźmy żyją nawet 500 lat.


5. INFORMACJE DODATKOWE
Nawołujemy do tworzenia przede wszystkim postaci kanonicznych i wolnych, chociaż to nie jest wymogiem. Prosimy o baczenie na różnicę w ilości kobiet i mężczyzn. Stawiamy na rzetelność, oryginalność i przyjazną atmosferę. Prosimy o przypisywanie postom etykietek z imieniem i nazwiskiem. Komentarze anonimów, obrażające autorów, będą bezwzględnie usuwane. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany regulaminu. Na znak, że wszystko przeczytałeś wpisz przy zgłoszeniu: syntetyczna krew? ble!.
Tu nie liczy się to, kto ile gifów wrzuci do karty postaci. Skupcie się na treści, przede wszystkim komentarzy. Nikt nie chce dostać trzech zdań i nikt nie chce być męczony słynnym może wątek? Takie zachowanie będziemy tępić. Wykaż się trochę, na pewno ci się  opłaci. Wampiry Ssą jest blogiem z założenia stworzonym dla autorów, którzy mają ochotę na trochę zabawy ze swoimi ulubionymi postaciami, jednocześnie ćwicząc swój warsztat. No i zabawa na pewno nie potrwa tylko kilka dni, zostawiając swojego maila, możesz być spokojny - dyrekcja nie odpuści.

Każdy, kto nie daje znaku życia przez dwa tygodnie, zostanie usunięty z grona autorów bez ostrzeżenia.

Bazujemy przede wszystkim na: 

- Pamiętniki Wampirów
Niklaus Mikaelson 
Kol Mikaelson
Malachai Parker
Katherine Pierce
Caroline Forbes
Damon Salvatore

- Czysta Krew

- Supernatural
[pogrubienie - postać zajęta]
[kursywa - postać zarezerwowana]
 
Ostatnie zmiany w regulaminie: 16 stycznia 2015.   
 
 Mamy trzy dni na wysłanie zaproszenia. Potem ty masz pięć dni na opublikowanie karty. Przy zapisie mile widziane informacje o płci i rasie postaci. Oczywiście te kanonicznie proszę tutaj z góry "zaklepywać", stosując się do regulaminu.

USUNIĘCIE KOMENTARZA = ZAPROSZENIE WYSŁANE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

pisz pisz pisz pisz pisz